Het nieuwe systeem

18 juni 2016 - Algeciras, Spanje

Het is al weer week 7 van mijn buitenlandstage in Spanje. Deze week is bij mijn stagebedrijf het nieuwe systeem ingevoerd waarvoor ik eerder in mijn stage een week stage heb gelopen bij Harthoorn in Barneveld. Deze week bracht natuurlijk een hele hoop werk met zich mee en het was voor iedereen wennen. Zulke systemen worden bij ons in Nederland al velen jaren gebruikt maar zijn hier totaal nieuw. Het scannen van een pallet waardoor het op kantoor in het systeem gelijk teruggevonden kan worden is hier al heel bijzonder. Er waren dan ook een aantal Nederlanders overgekomen die alles van dit systeem weten, natuurlijk heb ik ook na één we

ek stagelopen een klein beetje verstand van het systeem maar dit is bij lange na geen 10% van het echte systeem. Maar uiteindelijk moet het systeem toch tijd gaan opleveren voor iedereen binnen dit bedrijf.

Het bedrijf is de laatste maanden sowieso heel erg aan het groeien het afgelopen half jaar, naast de nieuwbouw die in Augustus af moet zijn, komen er natuurlijk ook een hele hoop nieuwe machines. Want wat dat betreft loopt Spanje een hele hoop achter op de andere landen dat komt natuurlijk door de crisis waarin van de Europese Unie € 0,00,- geïnvesteerd mocht worden het hoofddoel was in die jaren bezuini

gen. Daardoor heb ik af en toe wel het idee dat ik 10 jaar terug in de tijd ben gestapt.

Verder heb ik natuurlijk in mijn vrije tijd heel erg veel voetbal gekeken via internet heb ik gelukkig toch nog een legale manier gevonden om met goede kwaliteit voetbal te kunnen kijken. Maar natuurlijk de mooiste waren Spanje - Tsjechië en Spanje - Turkije die eerste heb ik niet gezien maar wel gevolgd op het werk waar werkelijk iedereen met een oortje in naar de radio aan het luisteren was na de goal van Spanje kan je misschien wel bedenken wat de reacties waren.

Ook ben ik nog naar Malaga geweest vorig weekend. Waar ik natuurlijk (het is een soort verslaving) het stadion van het plaatselijke Malaga CF bezocht heb, het prachtige La Rosaleda. En ook de prachtige stad met zijn haven heb ik even bezocht. Het is een echte studenten stad de gemiddelde leeftijd was erg jong van wat ik zag. En zoals altijd en overal is de voertaal onder de toeristen Nederlands hier sta ik toch elke keer weer van te kijken. (zie foto's)

Deze week zal het slaaptekort weer toenemen want onder mijn raam wordt de Feria van Algeciras gehouden (feestweek). Dit is niet een zo'n laf feestweekje als bij ons dat eigenlijk maar een halve week is, hier is het echt een week van vandaag (zaterdag) tot volgende week zondag. Hier ga ik natuurlijk even kijken om nog meer van de cultuur te leren maar ook zal ik nog naar het strand gaan. En natuurlijk niet te vergeten het EK gaan volgen. Ik kijk uit naar dinsdag dan is de kraker waar heel Spanje al twee weken naar uitkijkt Spanje - Kroatië.

Goed weekend en tot volgende week !!!