Het einde is nu heel dichtbij

3 juli 2016 - Algeciras, Spanje

Vanavond is het zover dan zal ik weer vertrekken naar Nederland. Aan de ene kant is dat heel mooi maar aan de andere kant ook wel moeilijk want ik heb hier een hele hoop nieuwe mensen leren kennen, waarvan ik met een aantal mensen heel goed contact had/heb. Maar ik zal bij dit bedrijf zeker nog een keer terugkeren om alle mensen weer te kunnen zien.

Deze week was een week met redelijk wat werk en zoals het normaal gaat in een laatste week draai je gewoon mee in het systeem en gebeurt er voor de rest niet zoveel bijzonders meer. De temperaturen waren hoog deze week al viel dat volgens de collega's nog wel mee, maar met een nachttemperatuur van rond de 30 graden kan ik melden dat er de laatste week weinig geslapen is. Dit kwam helaas ook om dat de airco niet bleek te werken en lekker een frisse wind door je huis s'nachts bestaat hier niet behalve als je hem zelf laat.

Vrijdag avond stond er nog een bedrijfsuitje op de planning deze is helaas niet doorgegaan maar door het bedrijf is wel een leuk afscheidsfeest voor mij geregeld met wat te eten en wat te drinken. Dit was heel gezellig en hier ben ik het bedrijf heel dankbaar voor.

Afscheidsfeest

Ik kijk met een zeer goed gevoel terug op deze buitenlandstage en ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Ik heb veel geleerd en veel mooie dingen maar ook veel minder mooie dingen gezien aan Spanje. Tarifa, Sevilla, Gibraltar zijn erg mooi en zijn echt de moeite waard om te bezoeken. Maar ook heb ik de gevolgen gezien van de crisis een aantal jaren geleden, veel mensen slapen op straat, er zijn nauwelijks sociale voorzieningen en ook aan de vluchtelingen ontkom je hier niet. Al met al ben ik toch wel blij dat ik in Nederland woon in het veilige Westland.

Natuurlijk wil ik jullie bedanken voor het lezen want zonder de leuke reacties heeft het voor mij ook weinig zin om deze stukjes te schrijven.

Ik hoop jullie snel weer te zien in het koude maar mooie Nederland!!!!

Algeciras

En na mijn aankomst in Nederland was een van de eerste dingen die er gedaan werd na een lange broek en een vest aandoen, genieten van de bitterballen en een koud biertje!!!

Thuiskomst

1. Jose:
    3 juli 2016
    Hoi Ruud,
    Fijn dat je het een hele leuk ervaring vindt. Voor straks een goede reis naar huis. Misschien denk je van de week nog wel terug aan die warme temperaturen.
    Gr. Fam .Voskamp
  2. Frans:
    3 juli 2016
    Hoi Ruud, je hebt een mooi Blog bijgehouden. Was leuk om te lezen en je ziet de dingen ok op een goede manier. En idd, zo slecht hebben we het hier niet.