Het begint steeds warmer te worden

10 juni 2016 - Algeciras, Spanje

Na een aantal weken hier te werken wen je wel aan de temperaturen tussen de 20 en 25 graden maar de afgelopen dagen is het rond de 30 á 35 graden en heel benauwd hier zijn zelfs de Spanjaarden niet aan gewend is wel te zien. Het is dus weer om binnen te zitten met de airco aan. Maar er moet toch gewerkt worden.

Het begon deze week allemaal met het bezoek aan Gibraltar afgelopen dinsdag. Hiervan hebben jullie de foto's al gezien denk ik. Het is een prachtig gebied vooral de berg is prachtig en de apen zien is natuurlijk ook een hele bijzondere ervaring want het is wel iets anders dan apen spotten in de Apenheul hier moet je wel iets beter zoeken. De stad Gibraltar is heel klein en heel druk daardoor is dat iets minder leuk omdat alles vol en warm is. Ook ben ik erachter gekomen dat de relatie Spanje en Gibraltar redelijk gevoelig ligt en dan druk ik het nog zacht uit denk ik. Als ik de mensen in Gibraltar mag geloven dan gaat bij het verlaten van de Europese Unie door het Verenigd Koninkrijk (dus ook Gibraltar) de grenzen definitief dicht en mag er niks meer doorheen gevoerd worden. Hier schrok ik toch wel een beetje van dat dit binnen de Europese Unie kan en dat je hier nooit wat van hoort in het nieuws.

Maar daarna moest er natuurlijk gewoon gewerkt worden. Het waren deze week vooral voorbereidingen voor het nieuwe systeem dat volgende week ingevoerd gaat worden en waarvoor ik eerder een week naar Harthoorn in Barneveld ben geweest. wat betreft werk was het de afgelopen dagen niet heel druk, en daarover is dus ook niet heel veel te melden dit keer.

Nu het alweer weekend is gaan we natuurlijk genieten van het EK dat vanavond begint. Helaas zenden ze hier maar 1 wedstrijd per dag uit, dit omdat Spaanse televisiezenders de EK rechten niet meer willen kopen omdat het met de vorige zender slecht is afgelopen (bestaat niet meer) en voor publieke zenders is het door de crisis hier in Spanje ondenkbaar om zo'n grote investering te doen. Hierdoor mis ik helaas de kraker van maandag België - Italië omdat dan ook Spanje speelt. Verder zal ik dit weekend nog Malaga gaan bezoeken als de temperaturen iets dalen anders zal het waarschijnlijk het strand gaan worden.

Prettig weekend allemaal!!!

1. Jolanda sebrechts:
    13 juni 2016
    hoi Ruud, zo te lezen gaat het allemaal goed met je. Leuk zeg Gibraltar, goed dat je dat soort dingen ook nog kunt doen naast je werk. Het ziet er allemaal goed uit. Nog even doorbijten in de hitte. Maar troost je hier regent het dus Spanje is toch beter.
    Veel plezier nog in het laatste stukje van je stage.

groeten Jolanda
  2. Ruud Rolandus Boers:
    13 juni 2016
    Hoi Jolanda,
    Ik kijk uit naar de nacht dat het hier onder de 25 graden is en de dag dat het regent.
  3. Rolandus Boers:
    16 juni 2016
    Hallo Ruud. Gaat het nog steeds goed met jou, gaan de dagen bij jou ook zo snel als bij ons?? Wij wensen je toe, dat je kan genieten van hun andere gewoontes van taal, werken en rusttijden.
    Graag zouden wij onze temperaturen {{ plm.20 graden }} mee willen sturen met dit bericht, want dat licht bij jou ietsje ongunstiger hebben wij vernomen.
    Houd je nog even taai, joh!!!! Hartelijke Groetjes:::Oma en Opa.
  4. Ruud Rolandus Boers:
    18 juni 2016
    Hallo Oma en Opa,

Met mij gaat het zeker goed, met jullie ook?? De dagen gaan hier heel hard voor ik doorheb ben ik bijna weer terug in Nederland.

En dank voor de temperaturen want het is hier inderdaad een aantal dagen 23 graden geweest en ik moet zeggen dat was heerlijk.

Tot snel!!

Groetjes,